{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Doping af væddeløbsheste {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er igang med OSO opg.

Jeg har nu i længere tid søgt på google, men synes ikke jeg kan finde noget om hvad bøde-prisen er for at blive taget i at dope sin hest.
Er det den samme pris hver gang?
Bliver alle dvs. Træner, Jockey & ejer udelukket fra galopsporten, for altid? eller bare en årrække, nogle måneder.

Er der eventuelt nogen der ved hvad man hyppigst doper sin hest med i væddeløbsbranchen ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Doping af væddeløbsheste
  • #1   14. jan 2013 Jeg fandt det her:
    Positiv dopingtest?

Det er altid træneren, kusken eller rytteren, som har det overordnede ansvar, hvis hesten konstateres positiv på en blod/urin prøve. I de tilfælde, hvor andre har fodret eller behandlet hesten, vil ansvaret påhvile ovennævnte.
    Straffen bliver udmålt uafhængigt af om den ansvarlige var bevidst eller ubevidst om dopingen.
    Andre personer som ejeren, dyrlægen, træneren o.a. kan i nogle situationer også gøres ansvarlig.
    Husk! En positiv dopingtest kan skade og være ødelæggende for sporten. Endvidere bliver navn, ry og karriere også miskrediteret.
    Trav og galopsporten har egne regler, som skal overholdes.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=1141/sprog=1/grp=7/menu=12/

• #2   14. jan 2013 Kender kun lidt til det indenfor travsporten... det er ikke altid samme bøder/udelukkelser. Det kommer an på hvor slemt det er. Derudover er det mange gange ubevist at man kommer til at dope hesten, da meget meget små mængder er nok, og der er rigtig mange salver og almindelige behandlingsmuligheder, som indeholder doping. Og der bliver hele strammet op på det... "desværre", da man efterhånden ikke kan gøre noget som helst. smiley

• #3   14. jan 2013 Er det kun galop eller også trav?

• #4   14. jan 2013 Fandt dette her hvilke midler man bruger til doping:

Bagepulver
    - Smertestillende
    - Anabole steroider
    - Lokalbedøvelse
    - Beroligende
    - vitaminer/mineraler
    - Hudirriterende stoffer
    - Kun fantasien sætter grænser

Kommentér på:
Doping af væddeløbsheste

Annonce